Dritt..

Jeg føler jeg har tatt tre steg tilbake.. og jeg gruer meg så vanvittig til veiedagen i morgen. Jeg orker bare ikke å se at jeg har gått opp i vekt, noe jeg garantert har.

De siste dagene har vært veldig hektiske, og det har dessverre gått ut over kostholdet mitt. Jeg synes det er så vanskelig å finne noe som er sunt på steder som deli de luca, narvesen eller 7-eleven. Og når man har liten tid og trenger å få i seg noe kjapt, så blir det som regel til at jeg kjøper noe jeg ellers aldri hadde spist. 

I dag har jeg vært på dobbel spinningtime og 30 min på elipsemaskinen. Det var helt greit. Hverken mer eller mindre. 

Åh så jeg gruer meg til i morgen.. HVis vekten viser 65 igjen så blir jeg helt oppgitt.. Forrige uke viste den 64kg.. Jeg ser det veldig godt på magen min at jeg har spist dårlig. Nei, nå ble jeg så deprimert av hele greien at jeg går og legger meg.

 

Null energi igjen!

Jeg er kjørt! Jeg har trent 55 min med spinning og 55 min bodypump (utholdende styrketrening for hele kroppen).

Aaaaaaaaaaaaah! Kroppen er helt tom for energi, men heldigvis skal jeg ingenting i kveld så da kan jeg bare slappe av i sofaen og kose meg =) 

I morgen blir det ufrivillig hviledag, men det blir nok godt for kroppen. 
Dette er treningsuken min som har gått:

Jeg har ikke mer energi til å blogge nå, så jeg avslutter med dette inspirasjonsbildet =D



God søndag!

 

Falsk bilring?

I dag tok jeg på meg jeans som jeg ikke har brukt på flere uker fordi den har alltid presset sånn i livet og gitt meg en falsk bilring som ikke akkurat har vært så veldig flatterende ;)

Men i dag fikk jeg meg en hyggelig overraskelse. Buksen satt mye finere på enn på leeeenge. Den presset ikke  i livet og jeg følte ikke det som at den kom til å sprenge eller revne i buksen når jeg satt meg ned eller bøyde meg. Det er en god følelse! 

Nå venter 55 min spinning, 3 km løping på tredemøllen og 20-30 min styrketrening som jeg skal gjøre når jeg kommer hjem fra treningssenteret. Jeg kjøpte jo en treningsmatte til å ha hjemme for ca. 1 måned siden, men jeg har omtrent ikke brukt den. Så i dag skal jeg ta den i bruk =D Planen for styrketreningen hjemme er: situps, vanlig planke (variere med å ta planke med én fot), sideplanke, "båten", armhevinger, dips, bulgarske utfall, gående utfall og spensthopp.

Noen som har noen gode tips til styrketreningsøvelser man kan gjøre hjemme?

 

God fredag!

A big mistake

"Skjulte kalorier" som jeg liker å kalle det, er mat/snacks som har masse kalorier uten at man selv er klar over det.
Et eksempel på det for min egen del er rosiner..

Rosiner er høy på kalorier, noe jeg lenge ikke var klar over. Jeg har veldig lett for å ta meg en håndfull rosiner (eller mer) når jeg kjenner søtsuget komme. Tar du en håndfull rosiner (20 stk rosiner), så tilsvarer det 114 kalorier. 114! 114 kalorier som jeg ser på som bortkastet å bruke på noe så meningsløst som rosiner.

Jeg har i tillegg vanskelig for å stoppe med bare én håndfull.. Når jeg først begynner kan jeg fint ta et par håndfull med rosiner. Og da er vi oppe i 228 eller kanskje 342 kalorier..! Til tider har jeg drevet på sånn hver kveld og dette hjelper så klart ikke på å gå ned i vekt. Det gjelder virkelig å være bevisst på hva en får i seg.

Er du usikker på hvor mange kalorier du egentlig får i deg i løpet av en dag, eller lurer på hvor mange kalorier noe har så kan du enkelt sjekke dette på vektklubben.no. Det er gratis å registrere seg og du kan sjekke alt av matvarer. Det kan anbefales! =D



 I dag har jeg kjørt dobbel spinningtime, og kroppen var i form! Jeg er fornøyd =D
Har du trent i dag? 

En oppsummering fra begynnelse til nå

Jeg tenkte det var på tide med en liten oppsummering og se hvordan det har gått med vektnedgangen totalt sett fra da jeg begynte å "slanke meg" i begynnelsen av september.

Det har gått 9 uker, og jeg har totalt gått ned 4,8 kg. Det betyr en vektnedgang på 0,5 kg i uken!

Dette var skikkelig oppløftende å se! 4,8 kg på 9 uker.. Jeg har jo faktisk vært flink til tross for at jeg til tider har følt meg helt håpløs.

Hurra!! =D 

Jeg har forresten hatt en veldig bra treningsøkt. Jeg sprengte meg helt på styrketreningstimen og så hadde jeg en god spinningøkt etterpå. Nå skal jeg spise to knekkebrød med leverpostei og ett hardkokt egg. Nam! 


En sånn kropp vil jeg ha!

Resultat veiedag

Ja så det var veiedag i dag.. Jeg er ganske skuffet over resultatet med tanke på hvor mye jeg har trent, men det jeg har spist har tydeligvis ikke vært bra..Forrige uke veide jeg 64,3 kg, og i morges veide jeg 64kg. Det er jo noe nedgang, men ikke nok..

Jaja, i dag skal jeg trene styrke og spinning. Jeg er veldig motivert til å spise bra og trene mye for å gå ned i vekt, så jeg får bare fortsette slik jeg gjør, men kanskje være enda mer obs på hva jeg spiser.. 

Neste uke håper jeg virkelig at jeg ihvertfall er nede i 63,5 kg. Det er målet mitt til neste onsdag.




Musica!

Nå merker jeg panikken ta meg litt ettersom det i morgen er veiedag! Gruer meg litt.. Jeg er så redd for å bli skuffet. 

Nå i kveld skal jeg på 55 min spinning og så skal jeg løpe på tredemøllen. Jeg har ikke lov til å løpe mindre enn 3 km, og det skal gå fint =D 

Ipoden min fungerer plutselig ikke lenger, så nå sitter jeg og legger inn treningsmusikk på iphonen min. Jeg må ha musikk når jeg løper!

Jeg legger inn sanger som:

Sean Paul - Got 2 love you

Cobra Starship - You make me feel

Avicii - Levels

The wanted - Glad you came

Juan Magan - Chica Latina

Juan Magan - Bailando por ahi

 

Helt kjørt!

Dagen i dag har vært lang og slitsom. Jeg har unnagjort 55 min bodypump (utholdende styrketrening for hele kroppen) og 55 min spinning. Jeg økte vekter på beina i dag, og det merkes! Jeg er helt kjørt i beina og under spinningtimen kom melkesyren fortere enn vanlig. Jeg fikk derfor ikke presset meg selv så mye som jeg skulle ønske, MEN, jeg økte jo vekt på beina, så det er jo bra det =)

I dag har jeg spist:

Frokost: En skål med havregryn, skummelt melk og litt rosiner og jordbærsyltetøy.
Lunsj: 3 knekkebrød med leverpostei 
Mellommåltid:  Litt forskjellig oppskjært frukt
Måltid før trening: Samme som frokost 
Måltid etter trening: 2 knekkebrød med sardiner i tomatsaus og ett hardkokt egg. 
Annet: En kiwi (Som var så god!!)

Nå kjenner jeg at jeg er kjempe trøtt og sliten. Skal bli godt med en god natts søvn! =D

Natta!

Et lite inspirasjonsbilde på slutten! Voila!
 

Uken som har gått & halsbrann

Uken er omme og jeg er fornøyd med treningen jeg har lagt bak meg. Jeg har god samvittighet!
Slik ser uken som har gått ut: 



Jeg har vært plaget med halsbrann de siste dagene. Utrolig ubehagelig.. Noen som har noen gode råd for hvordan man kan bli kvitt det?

Moroccan oil

Nå kan man vinne goodybag med produkter fra Moroccan oil til en verdi av 697,-. Ta en titt her

Klikk på bildet eller linken nedenfor for å se hvordan du kan bli en av de 40 bloggerne som får goodiebags med Moroccanoil-produkter til hele kr 697,-!

Klikk her for mer info!

Stikkord:
Les mer i arkivet » November 2011 » Oktober 2011 » September 2011
idealkroppen

idealkroppen

26, Oslo

Følg min vei ned i vekt. Jeg er 168 høy og startvekten da jeg begynte i begynnelsen av september var 68,8 kg. La deg insipirere og la meg bli inspirert av deg! =D

bloglovin


Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

hits